Mini Penne al Salmone

IMG_3835

IMG_3821

Ingrediënten (2 personen):

  • 150 gram mini penne
  • 150 gram gesnipperde, gerookte zalm
  • 100 gram Boursin Cuisine
  • olijfolie
  • 250 gram trostomaatjes
  • 3-4 bosuitjes
  • paar blaadjes basilicum
  • 1 grote teen knoflook
  • eventueel een (gedroogde) rode peper

Voorbereiding:

Snijd de bosuitjes in ringetjes en halveer de trostomaatjes. Snijd de knoflook fijn en als je een rode peper gebruikt, snijdt je die in ringetjes; eventueel kun je de pitjes verwijderen.

         IMG_3824                        IMG_3826

Bereiding:

Doe de olie in de pan en voeg onmiddellijk de knoflook en de peper toe. Als de olie voldoende warm is, kan de gesneden bosui erbij. Schep goed om.

IMG_3823          IMG_3825

Voeg nu de tomaatjes toe en schep deze regelmatig om, zodat de tomaatjes niet inkoken.

IMG_3827          IMG_3828

Voeg nu de gesnipperde zalm toe en vervolgens de Boursin en schep alles goed om. Voeg tot slot enkele blaadjes basilicum toe.

IMG_3830          IMG_3833

Voeg tot slot de mini penne toe en schep alles nogmaals goed door elkaar.

IMG_3834         

Direct serveren.

IMG_3836

Lekker met een glas gekoelde witte wijn, bijvoorbeeld een Pinot Grigio Veneto.

Dit bericht werd geplaatst in Italiaans en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Mini Penne al Salmone

  1. roots2wings zegt:

    Ik was me net aan ’t afvragen wat ik morgen zou maken. Wel, ik heb alle ingrediënten in huis, dus mijn lunch voor morgen is opgelost.
    Bedankt, Marijke en Ruud, voor jullie fantastische receptjes. De manier waarop je het presenteert, met duidelijke beschrijving en illustrerende foto’s vind ik super!

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.